Har du planer om at udøve det meste af din træning i hjemmet, så kan det derfor være en god ide at investere i træningsudstyr, der kan hjælpe dig til at nå dine mål.
I denne artikel ses der på lidt forskelligt træningsudstyr, som kan være til stor fordel for dig. En stor udfordring i forhold til at træne hjemme er, at du sjældent har mulighed for at øge belastningen, i de forskellige styrketræningsøvelser uden træningsudstyr, men med meget lidt udstyr, kan du virkelig få en effektiv træning.
Herunder finder du et par gode kategorier af træningsudstyr, som hver for sig, alle vil kunne give dig en god træning i hjemmet – så er det bare med at komme igang 🙂

Yogamåtte
En god måtte er grundlæggende, i en effektiv hjemmetræning. Det skyldes at du på en måtte, ret nemt, kan få en knusende effektiv core træning. Hvis du skal købe ét stykke træningsudstyr, ville jeg vælge en træningsmåtte.

Der er primært 2 typer måtter: Yogamåtte og tyk træningsmåtte.

Den tynde yogamåtte, er perfekt til øvelser, hvor du skal have god kontakt med underlaget, for at have god balance. Dette er altafgørende i yoga og derefter at det har givet navn til den type måtte. Dette er typisk måtter på mellem 3mm og 8mm.
Når du skal købe en yogamåtte bør du kigge særligt efter tykkelsen. Jo tyndere yogamåtte du vælger, jo bedre balance vil du opleve, men jo mindre komfort vil du få.
Du bør også kigge på længden af din yogamåtte, da de fås i alt fra 170cm og til 198cm. Jo længere yogamåtte, jo mere frihed vil du have under dine øvelser.

Den tykke træningsmåtte giver dig en god komfort, når du eksempelvis lave mavebøjninger. Her er den tykke måtte perfekt, da du ofte vil opleve en ubehag i rygsøjlen, ved at lave mavebøjninger på en tynd yogamåtte. Disse tykkere måtter kan fås fra 10mm og helt op til ekstreme 70mm. Jo tykkere træningsmåtte du vælger, jo bedre komfort vil du opleve.

Kettlebells
De fleste har hørt om kettlebells uanset om man træner eller ej. De har især været en del af den store eksponering af CrossFit, hvor kettlebells har en central rolle i træningen.
Kettlebells minder meget om håndvægte; og så alligevel ikke. Det er et træningsredskab man indførte i den russiske hær, og siden da er det blevet allemandseje.
Hvis du gerne vil dyrke hjemmetræning, så kan du komme forholdsvis langt med en til to kettlebells i forskellige størrelser.
Kettlebells giver dig en fremragende mulighed for at træne optil flere øvelser på minimal plads, og de kan tilmed bruges som et redskab i forbindelse med din konditionstræning.

TRX
En træningsslynge – også kaldet en TRX – er et smart redskab til dig, der godt kan lide at træne udendørs eller på begrænset plads.
TRX kan monteres i loftet, i døren, i et træ og mange andre steder og den kan nemt pakkes væk, når du ikke bruger den samtidig med at den ikke fylder noget.
En TRX gør det muligt at udføre en masse øvelser med egen kropsvægt, som du ellers skulle være yderst kreativ for at udføre, samtidig med den giver dig altså masser af variation i træningen.

Håndvægte
Et sidste træningsredskab hvilket du med fordel kunne investere i, er et par håndvægte. Der findes et utal af forskellige modeller indenfor håndvægte, og det mest optimale ville være en model, hvor du selv kan justere vægten.
På denne måde kan du nemlig tilpasse håndvægtene til den øvelse, du skal udføre, og det giver dig mulighed for at træne en masse forskellige øvelser meget effektivt.
Håndvægte er et alsidigt redskab, der med lidt kreativitet kan bruges til at træne hele kroppen igennem.



Postet by ebbe-sonderup via AdSet linkbuilding network